Батькам для читання...
Важка дитина...
Знову черговий виклик до школи. Наталі було соромно, але що нічого не вдієш. Отож і цього разу, побачивши на своєму телефоні номер учительки, вона зрозуміла, що та телефонує їй не для того, щоб похвалити доньку, а має намір знову присоромити її.
Наталя й сама вже стомилася від цих викликів, але всі її намагання хоч якось вплинути на доньку та порозмовляти з нею щиро щоразу закінчувалися сварками. Жінку викликали до школи, просили вжити відповідних заходів щодо виховання доньки, погрожували "славетним" майбутнім дитині, однак за тиждень-два Наталя знову стояла перед дверима вчительської, щоб вислухати чергову порцію неприємностей про свою доньку. Але так було не завжди. І Наталя це добре пам'ятала...
Її Оксанка зростала славною дівчинкою. У дитинстві була спокійною і тихою, завжди, якщо Наталя попросить, допомагала їй у господарстві. Та й у школі в початкових класах вона теж навчалася добре. Жінка навіть уявити не могла, що одного разу все зміниться і їй буде соромно бути присутньою на батьківських зборах через те, що відразу після хлопців-розбишак згадують ім'я її доньки. Усе змінилось після того, як вони з чоловіком розлучилися. Оксанка тоді тільки до п'ятого класу перейшла. І хоча була вже доволі дорослою, так і не змогла зрозуміти того, чому мама й тато більше не живуть разом. До того ж батько узагалі вирішив викреслити їх зі свого життя, щойно отримав штамп про розлучення в паспорті. Наталя тоді намагалась пояснити дівчинці, що так буває в дорослому житті, що інколи люди розлучаються й забувають про власних дітей. Чи її слова були не занадто переконливими, чи просто дитяча психіка не могла збагнути сказаного, але Оксана цього всього не зрозуміла. І у відповідь на все, що відбувалося в її житті, вирішила змінитися та стати іншою.
"Якщо мене не люблять чемною і доброю, - думала дівчинка, - звичайно ж, не люблять, бо якби мама і тато любили, то не розлучилися б, тоді я буду поганою... Дитячий максималізм, підліткова криза віку, перше потрясіння в житті - і, як підсумок, дівчинка і справді стала іншою.
Спершу Наталя навіть не повірила в те, що її донька розбила вікно у школі. Спочатку думала, що просто переплутали прізвища дітей, однак учителька наполягала на своєму. Тоді Наталя запропонувала версію, що Оксанка це зробила випадково, але реакція дівчинки її тодї дуже вразила. У присутності педагога і своєї матері Оксана голосно промовила, що розбила вікно саме вона й обов'язково зробить це ще раз... Це був лише перший випадок. Тоді Наталя заплатила за скло, подарувала вчительці велику коробку цукерок, сподіваючись, що все минеться... Проте ні...
Потім були звинувачення, що Оксанка не відвідує занять, зневажає вчителів, псує шкільне майно, курить у шкільному дворі. А ось сьогодні Наталі сказали, що її донька ображала однокласницю та навіть вдарила її...
І як Наталі вплинути на власну доньку? Усі чекають від неї якихось дій, але яких? Розмови? Та скільки вже їх було! Фізичний вплив? Ді-вчину-підлітка ж не битимеш, та й Наталя ніколи не була прихильницею фізичного насильства проти дітей. Не виховує це, а тільки залякує та заганяє проблеми вглиб. То що ж робити?!
Так і не маючи чіткого плану дій та не знаючи, як і про що розмовляти з Оксаною, Наталя повернулася додому. Дівчинка була у своїй кімнаті, слухала музику і, здається, зовсім не планувала готувати домашнє завдання. Тож привід почати розмову вже є. І Наталя почала...
Зайшла в доньчину кімнату, вимкнула музику, повернулася до Оксанки, щоби сказати їй, що час у помешканні прибрати, та й узагалі, вона була сьогодні у школі... Та, повернувшись, побачила перед собою не важку дитину, не підлітка, який переживає чергову кризу, а маленького їжачка, що ось так, випустивши голки, тільки й чекає на те, що зараз його* хтось ображатиме, звинувачуватиме, каратиме... Ні, Наталя розуміє, що її донька не має ра ції, але цього разу вона її не каратиме. Жінка спробує інший метод - метод любові. Наталя підійшла до Оксанки, сіла біля неї на диван та пригорнула дівчинку. Спочатку та не зрозуміла, що до чого, потім напружилася, як струна, а тоді... з очей дитини покотилися сльози.
- Мамо, я і справді не хотіла, але всі вони... всі вони весь час мене ображають, кажуть, що я не маю батька, що він залишив нас... І я... я просто хотіла, щоб ця дівчина-старшокласниця замовкла. Я більше ніколи не робитиму цього...
Якби того вечора Наталя почала розмову з інших слів, з образ та звинувачень, вона би просто втратила доньку. Але доля допомогла жінці підібрати правильні слова та відповідний ключик до серця її Оксанки. За маскою важкої дитини ховалася звичайна ображена дівчинка, яка відчувала себе нікому не потрібною та в такий спосіб, як погані вчинки, намагалася просто привернути до себе увагу.
Минуло декілька місяців. Наталю до школи більше не викликають через те, що немає на те причин. Оксана почала навчатися добре, відокремилася від поганої компанії та позбулася шкідливих звичок, і жінка тому дуже радіє... А ще між матір'ю та донькою панують справжня любов та взаєморозуміння...
Коментарі
Дописати коментар